Música: em quedo a casa



Divendres 8 de maig-Per a la classe de PRIMER I SEGON
Continueu practicant la cantata: ara la cançó nº 4  FOSC
1-en el primer vídeo hi ha la cançó amb la veu, cal clicar-lo i canteu amb la veu del vídeo. 


2-en el segon vídeo hi ha la cançó sense veu,  és la mateixa cançó però ara la veu no hi és, només hi ha els instruments que fan la música d'acompanyament. Aleshores cal que canteu a sobre d'aquest acompanyament.


BONA CANTADA!!!!


_________________________________________________________________________________
Divendres 24 d'abril-Per a la classe de TERCER


QUÈ HAIG DE FER?
Picar el ritme de la Marxa Radetzky
COM HO FAIG?
1-Cliqueu el vídeo.
2-En la presentació surt un personatge: “conductor” 
3-És el que haureu de seguir per seguir el ritme de l’obra que escoltareu: la  Marxa Radetzky
4-Vosaltres picareu el ritme amb les mans 
5-Quan ja us surti, m’envieu un vídeo realitzant aquesta pràctica.




_______________________________________________________________________________

Divendres 24 d'abril-Per a les classes de PRIMER i SEGON
Continueu practicant la cantata: ara la cançó nº 2  EL MÓN AL REVÉS
1-en el primer vídeo hi ha la cançó amb la veu, cal clicar-lo i canteu amb la veu del vídeo. 


2-en el segon vídeo hi ha la cançó sense veu,  és la mateixa cançó però ara la veu no hi és, només hi ha els instruments que fan la música d'acompanyament. Aleshores cal que cantin a sobre d'aquest acompanyament. Fer aquesta interpretació és força més complicat perquè els cal escoltar molt la música per saber sincronitzar el seu cant amb l’acompanyament instrumental. Aquest és l'objectiu d'aprenentatge d'aquesta activitat


Si podeu, m’envieu una filmació amb vídeo o un àudio de com canten la cançó amb la versió del vídeo instrumental.


_____________________________________________________________________
Divendres 17 d'abril-Per a PRIMER i SEGON
 1- cançó amb veu

I ara la versió
2-Cançó sense veu:



Cal anar-la cantant cada dia per anar exercitant la cançó i d’aquí uns dies quan ho cregueu convenient podeu reenviar-me un vídeo fet amb mòbil, tableta...de com canteu només amb l’acompanyament. (cançó sense veu)
Recordeu cantar amb "veu de concert" (així ho diem a classe): veu sense forçar el coll, sense cridar...
 
BONA CANTADA!

_________________________________________________________
Dimecres 1 d'abril



Classe de TERCER
1-Mentre escolteu “LA FADA DE SUCRE” de l’obra el TRENCANOUS del compositor TXAIKOVSKI,  llegiu i seguiu amb el dit, el ritme que va apareixent al llarg del fragment.




2- Quines figures rítmiques surten en el ritme?



Classe de PRIMER i SEGON 

1-Repasseu (i canteu almenys una vegada cada dia) la primera cançó de la CANTATA: aquest vídeo és amb la veu.







2-D'aquí a uns dies us penjaré el vídeo únicament amb la base instrumental (només amb música sense la veu). 
Aquesta és la que més haureu de repassar, ja que és l'aprenentatge que hem d'assolir i costa força.
_______________________________________________________________
Dijous 26 de març

ESCOLTAR I ENDEVINAR INSTRUMENTS

PRIMER-SEGON-TERCER-

REPTE 1:
Avui toca endevinar aquestes preguntes:
1-Qui balla amb gran entusiasme la música que escolta?
2-Quants instruments interpreten la música
3-Quins instruments són?


 


Al final de la pàgina trobareu  “publica un comentari a l’entrada”: 
poseu          REPTE 1; soc la/en_______        i hi escriviu les vostres respostes.

________________________________________________________________
Dimecres 25 de març


 ESCOLTAR MÚSICA I ANAR A CONCERT
PRIMER-SEGON-TERCER-

Set minuts de la millor música, plens de peripècies i curioses lliçons musicals, ja que en un concert mai es menja o es fa soroll amb l'embolcall…  
Escoltareu cinc obres de Frederic CHOPIN, d'aquest gran compositor.
                                                           •Polonesa Heroica
                                                           •Fantasia Impromptu
                                                           •Escocesa
                                                           •Mazurka
                                                           •Scherzo
 
  _______________________________________________________________


Dilluns 23 de març
 ESCOLTAR MÚSICA I ANAR A CONCERT
PRIMER-SEGON-TERCER-

L'Ethan i en Val estan llestos per a tocar la Marxa Turca de Mozart, però Timmy, Febe i Heidi volen unir-se al xou. Afortunadament, Sammy és allí per a mantenir l'ordre.

La “Marxa turca” de MOZART és una de les composicions més populars de la música.

Dit amb precisió, aquesta “marxa” és el tercer moviment de la sonata per a piano num. 11,  que Mozart va compondre sota la forma d'un rondó.


___________________________________________________________________________