Sortides

Sortida a la carnisseria

Aquesta setmana P1 i P2 hem anat a visitar la carnisseria del supermercat. El carnisser ha estat molt amable i ens ha anat ensenyant la carn, els plats cuinats que tenen i els diversos productes: pollastre, entrecot, bistec, formatge de cabra, llegums, croquetes..... Hem apuntat el seu nom i quant valen, per quilo o per unitat. També ens han ensenyat l'obrador i la càmera frigorífica!
Moltes gràcies per la visita!

Colònies!!!!
Aquest mes de juny els alumnes de 1r a 4t hem anat de colònies a Can Caballé i ens ho hem passat molt bé!
Primer de tot, hem agafat l'autobús!

a l'aire lliure moltes estones hem jugat!

bona niiiiiiit!!!!!

Un bon esmorzar per estar ben preparats!

Hem fet escuts, escalada.....

ens ho hem passat pipa!

Sortida a Banyoles

Els alumnes de tota l'escola hem anat a Banyoles per fer unes activitats de l'escola de Natura. Primer, hem pujat al Tren Pinxo des d'on hem pogut gaudir dels entorns de l'estany.

Després hem pogut observar (i perseguir!) la flora i fauna que pel camí hem trobat. Els ànecs han estat els més disposats a jugar a atrapar:

La següent activitat ha consistit en una passejada al voltant de l'estany i l'explicació de la llegenda de'n Morgat:

També ens han explicat la llegenda de la formació del llac, i mitjançant un petit experiment amb l'ajuda d'una palangana, un tub i un embut hem après com arriba l'aigua subterrània, de les muntanyes de l'Alta Garrotxa, fins a Banyoles.

Sortida a Girona

Els alumnes de 1r, 2n i 3r hem anat al Cinema per veure uns curtmetratges molt atractius per nens. A continuació ens hem dirigit al Museu d'Art per fer un taller anomenat "Pintem sense colors".

En primer lloc hem fet una visita breu al museu i hem vist exemples de pintura romànica i gòtica.

La guia del museu ens ha explicat com feien els antics per pintar sense pintures, com fem ara.
Antigament treien els pigments d'elements de la natura: fang, pedres, tinta d'animals, etc.

Finalment hem passat a la pràctica ratllant fang verd....

Guix rosa fúcsia.....

Passant el safrà pel morter.....

I també tinta de sèpia o calamar! Resultat d'imatges de calamar dibujo

Només cal afegir-hi una mica d'aigua.....

I ou batut perquè el color agafi més cos i poder pintar!

Mireu quins colors més vius ens han sortit!

Per acabar la jornada hem anat al parc per jugar una estona i gaudir tots junts!

Sortida a la Fageda d'en Jordà

Durant aquesta setmana els i les alumnes de 1r, 2n i 3r hem portat a terme un treball d'estudi sobre el iogurt i la seva elaboració. Per tal de concloure amb les diferents activitats i coneixements treballats avui, divendres 25 de maig de 2018, hem fet una visita a la Fageda d'en Jordà. Hem pogut visitar les instal·lacions de la granja així com també la part de la fàbrica on elaboren els iogurts, mireu:

Hem pogut veure com cuiden les vaques a la granja, amb bona alimentació, aigua, música i fins i tot una zona de massatges!

També hem visitat els vedells!

Les vaques que donen llet i els aparells amb què es munyeixen a les vaques ens han deixat amb la boca oberta!

I per acabar, hem pogut escollir un iogurt de la Fageda i ens l'hem menjat!

Sortida conjunta: Malgrat de Mar
Per acomiadar el 2n trimestre hem realitzat una sortida al Parc Francesc Macià de Malgrat de Mar tota l'escola. Ens ho hem passat d'allò més bé amb les figures del parc així com també amb els jocs que hem portat a terme! Us desitjem una bona Setmana Santa!

Sortida a la granja Cal Cigarro

En el marc del projecte d'escola verda, incentivem activitats per als alumnes en contacte amb la natura i l'entorn. Per això els alumnes de 1r, 2n i 3r hem visitat la Granja Cal Cigarro de Salt.

Primer de tot hem agafat el carretó fins a l'hort i hem collit quatre bledes.

A continuació, hem barrejat dos cereals per poder alimentar a les gallines:

Alguns fins i tot s'han atrevit a parar la mà!

Tot seguit, hem conegut els pollets i les guatlles:

Hem pogut acariciar les suaus plomes dels pollets, i també el pèl del conill:

També hem après a diferenciar els ous per la seva mida i color: guatlla, gallina i oca!

Tot seguit hem anat a conèixer els cavalls i els hem ben raspallat. Ja som tots uns professionals!

Després de raspallar, la pinta ben neta ha de quedar!

La sortida ha continuat amb la visita a les quadres.
Les cabres, des de la barrera :)

Les oques, a vegades pessiguen amb el bec, les mirem millor a través de la reixa!

Els porquets ens fan un cert respecte! Han menjat fent soroll una col i un bròquil!

Les vaques mengen de la nostra mà. Tenen la llengua humida i rasposa!

També els ensenyem a cantar i ballar:
"Tengo una vaca lecheeeera......"

Tots hem fet nous amics: la vaca......

la mula......

i les cabretes!

Són molt manyagues i es deixen acariciar!

.... I també retratar!

Foto de grup amb les cabres!

Tornem cansats però contents!

Cantata de Nadales a les Germanetes dels Pobres
Des del projecte d'APS (Aprenentatge - Servei) de la nostra escola hem portat a terme una activitat: una cantata de Nadales per la gent gran que es troba a les Germanetes dels pobres. Els ha encantat el repertori de cançons que hem preparat amb molta il·lusió!

Sortida conjunta al Cosmocaixa de Barcelona

Aquest curs la sortida conjunta que portem a terme abans de Setmana Santa ha tingut lloc al Cosmocaixa de Barcelona. Hem realitzat una visita al museu d'allò més interessant i també un taller sobre estratègies dels animals. Ens ha encantat!

Colònies a Mas Muxach
Durant els dies 8, 9 i 10 de juny els alumnes de 1r, 2n i 3r hem gaudit d'unes divertides i interessants colònies sobre l'astronomia i els experiments científics. Aquí us deixem diferents fotografies de la nostra estada:

La vida arran de mar
Avui dia 23 de maig de 2016 els i les alumnes de 1r, 2n i 3r hem anat d'excursió a la Cala Montgó per descobrir quina vida marina podem trobar en el nostre entorn. Ens ha agradat molt l'activitat i ens ho hem passat molt i molt bé! Aquí us deixem unes imatges de la sortida:

I aquesta setmana... visitem les dependències de la Policia Municipal!
El divendres 22 d'abril de 2016 tots els alumnes de 1r, 2n i 3r curs d'Educació Primària hem fet una excursió que ha consistit en la visita de les dependències de la Policia Municipal de Girona! Ha estat una sortida molt interessant, ens hem pogut passejar per les diferents sales de control i espais de les dependències. També hem pogut veure com són els cotxes de policia, i hem sentit les seves sirenes! I a més a més, hem tingut sort perquè hem conegut a dos gossos policies que conformen la unitat canina. Ha estat d'allò més interessant.

El carreró de les bruixes
El dia 2 de febrer de 2016 els i les alumnes de 1r, 2n i 3r curs d'Educació Primària vam anar al teatre a veure una obra molt divertida que tractava de bruixes. Ens ho vam passar d'allò més bé i vam poder relacionar temes tractats a l'aula, com són les llegendes de Girona, amb l'obra de teatre. Aquí teniu unes imatges de la sortida:

Sortida a Girona
Els i les alumnes de 1r, 2n i 3r curs d'Educació Primària hem realitzat una sortida a Girona la qual ha consistit en veure una obra de teatre molt interessant sobre el món dels insectes i el seu hàbitat. En aquesta hem pogut veure diferents insectes, com una formiga, un escarabat, una marieta, un pugó... I tots ells dins d'un entorn màgic: la natura.

A més a més d'explicar-nos on viuen aquests animals també hem descobert com ajuden a la natura, a les plantes i les flors a reproduir-se i crèixer. Ha estat molt divertit!

Aquí us deixem algunes fotografies de l'obra de teatre i de l'estona de joc després de dinar: